lördag 6 november 2010

Julkort 2008-2009

2008 köpte jag den här fina tomtestämpeln i Magnolias butik uppe i Stockholm. Jag har färglagt den med Promarkers. Textstämpeln är från DF:s Swedish sentiments. Granarna har jag stansat ut ur ett papper som jag köpte på Arkivet design. Till stjärnorna och snön har jag använt Stickles i färgen Frosted Lace.


Jag gjorde även ett helt gäng julkort med den här underbara renstämpeln som jag köpte på Stämpel- och scrapbookmässan. Textstämpeln som jag har embossat med rött embossingpulver köpte jag i butiken Papeterie i Nordstan. Det självhäftande bandet kommer från Avec och det mönstrade pappret från Paper Adventures (Mary Kober - Starry Swirls Gold). Jag har dekorerat med X-mas red Stickles och Warm red Fluid Chalk från Color Box.


Stämpeln kommer från Magnolia och textstämpeln från DF. Spetsen är köpt i butiken Balders Hage i Göteborg. Det här kortet gjorde jag år 2008 till en kollega som älskar änglar.


Den här renen har jag hittat på internet någonstans och skrivit ut. Den var till ett extrakort som jag gjorde 2008.


Nu har vi kommit fram till förra årets julkort. Textstämpeln från Papeterie har jag embossat med vitt embossingpulver. Snöflingorna har jag embossat i min Big Shot-maskin med "embossingfickan" Snowflake från QuicKutz. Jag tror att jag köpte bandet på Inex, men är inte helt säker.


Den här julklappsetiketten gjorde jag av två knappar, ett band från Reprint, stämpeln granbård från Prickiform och embossingfickan Polkadots från QuicKutz.

Nu är det bara att sätta igång med årets julkort. Har ingen aning om vad jag ska göra för typ av kort i år... Det blir till att söka inspiration på internet och i böcker och tidningar i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar