tisdag 9 november 2010

I min vackra vita vintervärld

När jag vaknade i morse så snöade det för första gången i år. Äntligen börjar det bli lite vintergrader ute. Jag har tröttnat på allt regnande så det ska bli skönt att slippa det nu. Hellre några minusgrader och strålande sol än 10 plus och regn. Fast för tillfället är det inte så kul, det har slagit om till plusgrader och snön har förvandlats till snöblandat regn. Hoppas det blir kallare igen eller i alla fall att solen tittar fram, det skulle vara trevligt.

Eftersom jag försöker anpassa mina kort efter vem som ska få kortet och vilken årstid det är så ska jag visa några av mina vinterkort här.

Det första kortet gjorde jag till mina föräldrar. Jag har färglagt en stämpel från Penny Black med Promarkers. Bakgrundspappret kommer från Paper Pizazz block "4 Seasons" och textstämpeln från DF:s Swedish sentiments.


Det här kortet gjorde jag till min mamma för många år sedan efter en mall jag hittat i en tidning.


Jag har skrivit ut texterna på det här kortet på färgat papper. Jag har dekorerat med snöflingeöljetter från That´s cute.


Min moster som fyller år den 2 december brukar ofta få kort med vintertema när hon fyller år. För några år sedan gjorde jag det här kortet till henne. Jag har satt fast ett vellumpapper med snöflingemönster med mina snöflingeöljetter. Jag klippte ut två kvadrater en vit och en lite mindre blå. Jag limmade fast den blå på den vita med glitterlim som jag lät synas runt kanterna också för en fin effekt. Jag dekorerade även med en snöflingebrad. Bannern ritade jag på frihand och skrev dit "Du är som en snöflinga..." inuti kortet står det: "...helt unik!"

Till det sista kortet har jag använt min snöflingestämpel från Reprint, det är en av de första stämplarna som jag köpt så den har några år på nacken. Jag brukade alltid använda stämpeln "För långt bort för en kram!" från Inky Wings och "Handmade by" från All right media inc. på baksidan av mina kort. Något år senare köpte jag en "Handgjort av"-stämpel istället. Numera äger jag en personlig rund stämpel från Forma Hantverk där det står "Handgjort av Sofia" . Ska visa den vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar